Leveransvillkor

Leverans
Vi skickar våra paket med Dhl. Leverans sker till ditt närmsta eller utlämningsställe. Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar. Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad, dvs vi reserverar oss för slutförsäljning. Skulle din order inte kunna skickas i tid har du då rätt att häva ditt köp.
Om ditt paket och/eller innehållet är transportskadat när du får det, anmäl det genast på platsen. Om paket kommer bort under transporten måste du meddela vår Kundtjänst inom skälig tid (2 månader).

 

Beställningar på över 1000 kr i ordervärde levereras fraktfritt. För beställningar med ordervärde under 1000 kr utgår en fraktkostnad på 85 kr. Gäller leverans inom Sverige - för leverans utanför Sverige kontakta oss för pris.

 

Leveranssätt:
Brev – Beställningar som har en låg vikt och volym skickas med leveranssätt Brev.

Beställningen kommer då att levereras direkt i din brevlåda.
Paket - Beställning som inte skickas med brev skickas med Dhl. När din beställning har anlänt till utlämningsstället skickas en avisering till dig.

 

Det finns två olika aviseringar:
·SMS-avisering till din mobiltelefon: Aviseringen sker samma dag som det ankommer till ditt utlämningsställe.
·Brevavisering: När ditt paket anländer till utlämningsstället skickas en avi hem till dig. Ta med dig avin och din legitimation till det anvisade Servicestället för att lösa ut din beställning.
För att hämta ut postpaket krävs att du kan visa upp giltig legitimation.

 

Eventuella leveransförseningar eller slutförsäljningar meddelas via e-post. Om du inte är nöjd med ett nytt angivet leveransdatum har du alltid rätt att avboka din order utan kostnad. Vi kan inte erbjuda någon form av ersättning på grund av en leveransförsening eller slutförsäljning.

 

Ej uthämtad vara:
För paket som ej uthämtas debiteras en avgift för outlöst paket på 300 kr. Det motsvarar de kostnader som orsakats av att skicka ut samt returnera paketet.